PitaPata Dog tickers

PitaPata - Personal picturePitaPata Dog tickers

2011. január 23., vasárnap

7. blögg, aműgy fransziássan...

Üdv a whippet-űrlény-kengurupatkány és ceruzamajom blogban, kedves Olvasóm!
Elég fura csak úgy beleírni az internet végtelenjébe, hiszen az embernek gőze nincs, hogy egyáltalán olvassa-e valaki, és vajon érdekel-e ez a téma másokat, és ebbe csak ma délután gondoltam bele igazán. Ilyen és ehhez hasonló kétségek merültek fel bennem ma délután kutyasétáltatás közben. Aztán rájöttem, hogy ezt a blogot úgyis csak saját magamnak kezdtem el írni, úgyhogy folytatom, hátha néha idetéved valaki, és elolvasás után véleményt formál a whippetekről, vagy akár kommentet is ír.
Szóval felvettem a blog-író pózt, amely úgy néz ki, hogy laptop ölbe, lábak a dohányzóasztalon, kutya a hónom alá fúrt orral... Apropó kutya, Tádé komabéka ma elérte a 7,3 kilogrammot, ami azzal párosul, hogy mindent felfal, és ezt értse mindenki szó szerint... Ez a közel hét és fél kilogramm igaz nem egy kerek szám, de rendesen elgondolkodtatott. A whippet standard szerinti súlya kanok esetében 11-12 kilogramm, amit közel 1 éves korában kéne elérni. A versenykutyák súlya komoly futóedzések, és megerőltető versenyek során elérheti a 13-14 kilót. Na a matek tök egyszerű, mert TD még nincs 5 hónapos, ráadásul nagyon kicsinyke fiú volt születésekor, még két leánytestvére is sokkal fejlettebb volt, most mégis elérte a felnőtt súlyának 70 százalékát. Bár Kati és Zsolt, a tenyésztők azt mondták, mindkét szülője nagy futóbajnok. Mindenesetre kövér whippetet még nem láttam, úgyhogy nem félek az ő elhízásától. ...és már az enyémtől sem, és nem csak azért, mert már eleve 110 kiló vagyok, hanem a mindennapos séták egyre hosszabb időtartama miatt. Ma például egészen egy másik bolygóig gyalogoltunk el a szokásos csapattal. Ott volt a múltkoron lebolonyézézett Panka, aki tulajdonképpen bichone frise, és aki leánykutya, de felemelt lábbal roppant határozottan jelöl meg minden bokrot, ott volt Honey, a golden retriver, aki hormonjainak hatását Kirával, a labradorral próbálta kiélni, ez azért is fura, mivel mindketten lányok. Kibeszéltük a gazdikkal a kutyákat, és azt a messzemenő következtetést vontuk le, hogy mindenki kutyájának van valami hibája, csak a TD a kivétel, és nem csak azért, mert ő egyedül fiú. Sértődött kérdések röpködtek a levegőben: Mitől kivétel a ti kutyátok, a Tádé? Válaszom roppant egyszerű volt, és villámgyors: Azért ő a kivétel, mert ő nem kutya, hanem űrlény! És ez szigorú tény, aki élt már együtt whippettel, az tudja miért mondtam ezt. Egy whipi viselkedése, észjárása sokkal közelebb áll egy UFO gondolkodásához, bár gőzöm nincs, hogy gondolkodik egy ilyen marslakó, de biztosak csak akkor lehetünk ebben a különbségben, ha már láttuk az E.T-t.
E.T. haza akart telefonálni, TD még soha nem járt eddig egy másik idegen bolygón, de ha ott lenne, valószínűleg mindent megtenne azért, hogy hazacsöröghessen telefonon...
Na térjünk csak vissza kicsit ehhez a súlykérdéshez. A mai sétánk három és fél órán keresztül tartott, óránként sétával leadható kalóriák száma néhány száz csak, mindenesetre három és fél óra az elég komoly kalóriamennyiség. Ennek TD szempontjából az volt az eredménye, hogy kétszer vacsizott, és most már 7,5 kiló. Én viszont nagy valószínűség szerint fogytam 27 dekagrammot. TD étrendjébe egy csomó vitaminforrást illesztettem, azaz egy csomó zöldséget is kap a ProPlan Puppy lazacos és csirkés száraztáp keveréke mellé, és imádja, talán azért mert általában a húslevesben főtt zöldségekről van szó. Csontot még nem kaphat, talán majd egy kicsit később. De abban biztos vagyok, hogy azt is felfalná. A tenyésztő mesélte, hogy a whipiknél előfordulhat, hogy rossz evők, és szinte könyörögni kell nekik, mint egy rossz kisgyereknek. Na TDi nem ebből a fajtából származik, mert ő gyakorlatilag belélegzi a kajáját, akármennyit, és akárhányszor. Szerintem annyit eszik, mint egy 5-ször ekkora kutyakölyök. Az agaraknak gyors az anyagcseréje, de nem gondoltam volna, hogy ennyire. Azt is mondták, hogy a kiswhipik 7-8 hónapos korukban kezdenek el hirtelen megnőni, na TD ezt a növés dolgot már 4 hónapos korában elég rohamosan elkezdte.
Ezen felbuzdulva megyek a konyhába, és körülnézek, mivel pótolhatnám az én -szinte végzetes- kalóriaveszteségemet...
És az elmaradhatatlan kép:
Báj-báj kedves olvasóm, ahogy a német mondja olaszul! Örülök, hogy megint erre jártál, gyere máskor is, mert talán mégse csak magamnak írok.
Csoki, azaz csókolom:
búcsúzik zee és TDi, aki ma elmúlt 7,5 kiló...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése