PitaPata Dog tickers

PitaPata - Personal picturePitaPata Dog tickers

2011. január 18., kedd

5. TD a kis whippet, aki keresőkutyának készül... de egyelőre csak ikreket tud megtalálni!

Hát üdv újra itt a whippet-kiképző és pályaválasztási blogban, kedves olvasóm!
Ezúton közölném le Tiszaparti Szélvész Szathmáry Tádé Muki Koma kalandjait, melyekkel az emberidomítás rögös útján találkozott...
TD koma legújabb kalandja és mutatványa a kereséssel és a pályaválasztással kapcsolatos.
Négy és fél hónap minden szakmai tudásával felvértezve Tádi kutya úgy döntött, hogy kereső munkakutya lesz. Egyelőre csak tárgyakkal dolgozik, de célja az emberek megkeresése és megmentése (főleg a dívány alá szorult emberek megkeresése). Képes a "Hol van a halacska, hozd ide!" felkiáltásra fél percen belül előkeresni a lakás bármely pontjáról azt a plüss halacskát, mely beköltözése óta az egyik kedvenc játéka. Kapott még egy csomó vackot anno, menthol ízű zöld rágógumit, ami tulajdonképpen valamiféle fogtisztító kutyáknak, teniszlabdát, erős cérnákból font kötelet, amire két bazi nagy csomót kötöttek, és ilyesmiket. Gondoltam, ha a halacskát meg tudja különböztetni a teniszlabdától, az egy alkalommal még lehet akár véletlen is. Ám ezt többször is tudta produkálni. Mondjuk 5-6 perc után minden játékra képes ráunni...
Na mondom, ezt érdemes továbbfejleszteni. Így elkezdtünk teniszlabdát dobálni neki, "Hozd vissza a labdát!" felkiáltással, a labdát hozta nem az addig dobált halat. Így született még néhány visszahozható "fogalom": a Rágó, a Madzag, meg a Golyó... Elkezdtem golfozni tavaly, így tele van az egyik fiókom golflabdákkal. Kettőt ki szoktam venni, és a tenyeremben szoktam pörgetni amúgy olyan kínai akupresszúrás relaxációs gyakorlat gyanánt. Szóval egyszer csak elkezdte böködni a kezem, mivel izgatta a fantáziáját a két mozgó  golyó, és kilökte az egyik golflabdát, ami elgurult, és ő rögtön morogva utánavetette magát. Természetesen vissza is hozta, mint rendes kutya. Ezek után elneveztük a golflabdát Golyónak. Tegnap elgurult valahová az egyik, és mindenhol kerestem, de nem találtam sehol. Szerettem volna kicsit forgatni a tenyeremben, mert az valamiért tényleg megnyugtat, (pedig nem is tudok kínaiul) ezért odadugtam TD orra elé, és mondtam neki: Hol a Golyó, keresd meg, hozd ide! Tudom, hogy híres kutyológusok állítják, egy kutya nem érti az emberi beszédet, szavakat. Csak szagokat érez, meg ilyesmit. Egyik általam is nagyra tartott, és tisztelt szakember szerint leginkább csak energiákat érez. Mindenesetre TD, a kis whippi körülbelül 30-40 másodperc múlva hozta az elveszett golyót. Hát ez nem semmi, gondoltam, és örömömben meg akartam simogatni, de azzal a lendülettel nagy ívben levertem a televízió távirányítóját, ami csörömpölve darabokra hullott. Fenébe, gondoltam, megint hason csúszkálhatok, míg megtalálom az elemeket, meg a távszabályozó hátlapját. Hasra is vetődtem rögtön. Az egyik elemet és a fedlapot meg is találtam, de a másik elem sehol nem volt. A megtalált elemet odadugtam TD koma fitos orra elé, és mosolyogva mondtam neki: Hol a másik elem TD, hozd ide! A mosoly annak a vicces gondolatomnak szólt, hogy kizárt, hogy ezt is megértse, de egy gyenge kis próbálkozást megér...
Nézett rám az okos kis gomb szemeivel, leugrott az ülőgarnitúra puffjáról, és futott egy kört a dívány körül, majd bekúszott alá, kicsit morgott, majd kitolatott, és visszaült velem szembe a puffra.
Szájából egy AA Energizer elem lógott ki, mint egy félig elszívott cigaretta...
Méghogy a kutyák nem értik az emberi szavakat... Höhö, meg kackac!
Az én kutyám érti az emberi szót, és ráadásul továbbtanulás előtt áll, azaz lassan el kéne döntenünk, mi lesz belőle ha nagy lesz?!
Így döntöttük el TD-vel közösen, hogy keresőkutya lesz nagy korában, embereket fog megkeresni, de egyelőre csak ikreket vállal, akikből legalább az egyik rendelkezésre áll, és csak a másikat kell a dívány alól előkeresni...
Ő lesz, TD a HŐS, aki emberikreket keres a dívány alatt...

2 megjegyzés:

  1. szerintem legyen az amire született: VERSENYKUTYA!!!!! ;) :D

    VálaszTörlés
  2. Egyelőre csak az ágyon fekvés versenyszámban indulhatna... Illetve most már a párban előforduló tárgyak megkeresésében is. ;)

    VálaszTörlés